יום שבת, 25 בפברואר 2012

לחמניות סקוטיות - Baps טעימות מקנדה הסקוטית


ככה. למרות הכותרת שמרמזת שכאילו אני ממוצא סקוטי, אני לא. מה שכן, אני נולדתי וגדלתי באזור בקנדה שרוב התושבים שם הם סקוטים. אזור בשם נובה סקוטיה או סקוטלנד החדשה בלטינית. והוא נחשב אזור של סקוטלנד לכל דבר. ישנם אפילו אנשים במקומות נידחים (שבעצם כל האזור הוא די נידח) שמדברים בשפה הגאלית וכל קיץ (קצר ודי קר) נערכים מן משחקים אולימפיים של סקוטלנד ובאים להתמודד מכל העולם, כולל כמובן, מסקוטלנד האמיתית.

הלחם שאני מביא לכם היום בא משם, והוא מאוד מעלה אצלי זיכרונות נעימים מהילדות. זיכרונות של שירים סקוטיים, ומאכלים סקוטיים. וכן, חברים שבינתיים נותק הקשר עם השנים הרבות מאז. הלחמניות האלה מאוד פופולאריות שם במיוחד לכריכים עם מנות בריאות של בשר. מגישים אותן מחוממות או בטמפרטורת החדר, עם חרדל חריף ומנון בשר כבוש. טעימות להפליא וחזקות, מבלי שתצטרכו להלחם נגדן. לחמניות ה-Bap הסקוטיים. בתיאבון!

הנה מה שצריכים:
5 כוסות קמח
½ כף שמרים יבשים
כ-50 ג' חמאה
2 כפיות מלח
½ כוס חלב מחומם קצת
1 כוס מים חמים

הנה מה שצריכים לעשות:
1.                    בקערה גדולה מערבבים יחד את הקמח והשמרים. מוסיפים את המלח וממשיכים לערבב עד לפיזור אחיד.
2.                    חותכים את החמאה לחתיכות קטנות, ואז, עם הידיים, מערבבים ושוברים את החמאה עד שהיא בגודל של אפונה בערך.

3.                    מוזגים את החלב ואת המים ביחד, ואז מוסיפים את התערובת לקערה עם הקמח וכו'. לשים את הכל ביחד עד שנוצר בצק אחיד וחלק.

4.                    מכניסים את הבצק לקערה משומנת קצת, הופכים כדי לכסות אותו בשמן (מונע התייבשות) ומכסים עד שהוא מכפיל את נפחו, כשעה וחצי.
5.                    מחלקים את הבצק ל-12 חתיכות שוות ויוצרים כדורים מהם. משטיחים קצת עם עם כפות הידיים. שמים על משטח אפייה ומכסים להתפחה נוספת – כשעה.

6.                    כ-15 דקות לפני סיום ההתפחה השניה, מחממים את התנור ל-180 מע'. אופים את הלחמניות כ-17 דקות ומצננים על רשת.
7.                    בתיאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה