יום שני, 27 ביוני 2011

לחם כפרי מקמח מלא - בצורת כיכר


לפעמים מה שצריכים הוא לחם קשיח קצת, לחם עם אופי מחוספס וועם מרקם לא לגמרי חלק. הלחם אמנם בריא, אפילו בריא מאוד, אבל כשנושכים הוא מחזיר לך קצת, לא לגמרי מוותר. ככה הלחם שאפיתי השבוע - לחם מקמח מלא, בצורת כדור (כיכר אבל עגול) עם קרום קצת (טוב מאוד) כהה ופנים רך אבל עם מבנה חזק. כמו זה שיכול להחזיק בקלות בשר עם רוטב בסנדוויץ' או איזה גבינה רטובה עם עגבניות. הבריאות באה מהקמח המלה והחוזק מהקמח הרגיל. השילוב של שניהם יוצר לחם מאוד טעים, קל הכנה ובריא בנוסף. מה כבר יכול להיות יותר טוב?

הנה מה שצריכים:
1.5 כוסות קמח מלא
1.5 כוסות קמח לבן ללחם
1/4 כוס סוכר
1/3 כוס שמן צמחי
1 כף שמרים יבשים
2/3 כף מלח
1 ביצה
כ- 1.5 כוסות מים חמימים

הנה מה שצריכים לעשות:
1. בקערה גדולה מערבבים את הקמחים, הסוכר, המלח והשמרים.

2. מוסיפים את המים ומערבבים לבצק גס מאוד. מוסיפים את הביצה, והשמן ולשים את הכל ביחד לבצק מאוחד יותר. לשים כ-10 דקות עד לקבלת בצק רך מאוד אבל חלק וגמיש. מכניסים אותו לקערה משומנת מעט, הופכים בכדי לכסותו (מונע ייבוש הבצק) ומכסים להתפחה, כ-שעה וחצי עד שעתיים. (הבצק צריך להכפיל את נפחו).

3. מוציאים מהקערה, מייצרים ממנו כדור ע"י מתיחת הבצק מלמעלה עד למטה כשמסובבים אותו אחרי כל מתיחה 45 מעלות. שמים את הבצק על משטח אפייה משומנת עם 'קפלי המתיחה' כלפי מטה. מכסים שוב למנוחה בת כ-45 דקות.

4. בינתיים מחממים את התנור. מחממים לחום גבוה  של 220 מעלות. בדיוק לפני שמסניסים אותו לתנור, חותכים את הבצק שניים או שלושה חתכים עם סכין משוננת.

5. אופים כ-35 עד 40 דקות כאשר אחרי 15 דקות מנמיכים את החום בתנור ל-180 מעלות. מצננים על רשת.
בתיאבון!!

תגובה 1:

  1. שלום. האם אפשר לוותר על הביצה
    תודה אינה

    השבמחק