יום ראשון, 22 בדצמבר 2013

לחם שיפון עם הרבה גרעינים - מיוחד לחורף


אז ככה. הלחם הזה אפשר להכין ולאכול כל השנה לא רק בחורף. הוא מצוין לכריכים ואפילו מכיל שומשום וזרעי קימל בתוך הבצק, לא רק כקישוט עליו. בעצם זהו הלחם הכי קרוב ללחם קימל שהכנתי מימיי, ומזכיר לי מאוד את הלחם קימל של ילדותי בקנדה. אולי טיפה רך יותר. אולי עם קרום קשיח טיפה יותר. אבל קרוב מאוד, מאוד למה שאני זוכר. 

אני מכין אותו כל פעם שבא לי איזה סנדוויץ עם פסטרמה טובה וחרדל חזק חזק. או עם מיונית עדינה ועם עגבניה וחסה (ואותה פסטרמה, כמובן). להכין, לאכול ומה לעשות... תכינו עוד פעם.


הנה מה שצריכים:
1/2 3 כוסות קמח לבן ללחם
1/4 1 כוסות קמח שיפון
1/2 1 כפיות מלח שולחן
1/2 1 כפיות אבקת חלב* (ראו הערה)
1 כף סוכר חום בהיר
1/2 1 כפיות שמרים יבשים
1 כף שמן צמחי
2 כפיות מיץ לימון
1/2 1 כוסות מים פושרים
1 כפית זרעי קימל
1/2 כפית שומשום
1/2 כפית פרג

* יש הרבה מתכונים ללחם שאחד המרכיבים שלהם הוא אבקת חלב. לא תמיד אני רוצה לחם חלבי, ולא תמיד אני רוצה להפוך את הכלים שלי לחלביים. לכן אני מחזיק קופסה של מטרנה צמחי בבית. הוא מחליף בדיוק את אבקת החלב, נותן את התכונות הדרושות בדיוק, אבל הלחם נשאר פרווה. כדאי.

הנה מה שצריכים לעשות:
1. בקערה גדולה לערבב יחד את הקמחים, המלח, אבקת החלב* (ראו הערה) או מטרנה, השמרים והסוכר.

 בקערה נוספת מערבבים את השמן, מיץ הלימון והמים. מוסיפים את הנוזלים ליבשים ומערבבים עד שנוצר בצק גס.


2. ממשיכים ללוש בתוך הקערה עד שהבצק 'מנקה את קערה', מוציאים למשטח מקומח מעט וממשיכים ללוש עד שהבצק רך, חלק, מבריק ומעט דביק.

3. מכניסים את הבצק לקערה משומנת, הופכים כדי לכסות בשמן, ומכסים להתפחה, כשעתיים.

4. מוציאים את הבצק, מוציאים את האוויר, ומשטיחים למלבן בערך במידות של תבנית 23X9  ס"מ. מכסים ומתפיחים עד שהוא מגיע לשפות התבנית (בערך 45 דקות.)



5. אופים במשך כ-30 דקות ב-180 מע'. מצננים על רשת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה