יום ראשון, 7 באוגוסט 2011

לחם אמריקאי מסורתי - לחם אנדמה (Anadama)


כולנו מכירים את הלחם הטיפוסי לסנדוויצ'ים -ולפעמים הוא מאוד טעים, רך ואפילו די משביע. אבל לפעמים אנחנו רוצים משהו יותר עשיר ויותר בריא מלחם 'לבן'. אז הנה - לחם ממוצא אמריקאי (ליתר דיוק מוצאו ב-ניו אינגלנד באיזור בוסטון). הוא מכיל בתוכו מולסה - ממתיק שמקורו בזיקוק קני סוכר שגם צובע את הבצק וגם ממתיק כאמור. קונים אותו בחנויות טבע. אבל אם אין כוח ללכת לשם אפשר בהחלט לשים הסילאן שלנו במקום, אחד לאחד. הוא מכיל קמח תירס, מרכיב מאוד טעים, שנותן גם טקסטורה והוא בנוסף מאוד אמריקאי. אמרתי. מה שבטוח הוא שהתוצאה היא לחם עשיר, חום-כתום, ומאוד בראי. בתיאבון, אתם לא תתאכזבו.

הנה מה שצריכים:

לבצק מקדים
1 כוס קמח תירס
1 כוס מים

לבצק:
1/2 4 כוסות קמח רגיל
2 כפיות שמרים יבשים
1 כוס מים פושרים
1/2 1 כפית מלח
6 כפות מולסה (או סילאן)
2 כפות חמאה (או מרגרינה, או שמן צמחי - קנולה למשל)
קצת קמח תירס לפיזור וקישוט

הנה מה שצריכים לעשות:
1. מערבבים את הקמח תירס והמים בקערה קטנה. מכסים ומשאירים בטמפורטורת החדר לפחות לילה שלם.


2. למחרת... לקערה של מיקסר (או ידנית) מכניסים חצי כמות הקמח, השמרים, המים, והמולסה יחד עם הבצק המקדים שהיכנו אתמול. מערבבים כדי להרטיב ואז משאירים כ-15 דקות לתת לשמרים קצת זמן להתפתח. 

3. מוסיפים את יתרת הקמח ואת השמן ולשים הכל ביחד כ-10 דקות במיקסר (או 15 דקות ידני) עד שמתקבל בצק רך ואחיד. קצת, אבל רק קצת, דביק.

4. מכניסים לקערה משומנת היטב, הופכים כדי לכסות בשמן (מונע ייבוש) ומכסים להתפחה. כ- שעה וחצי עד שמכפיל את נפחו.

5. יוצרים שתי כיכרות ומכניסים ותבניות ששומנו וגם שפכתם טיפה קמח תירס לקימוח יפה. הקמח נותן אפקט מאוד ביתי ובנוסף מונע הידבקות לתבנית. שניים במחיר אחד!!

6. מתפיחים כ-45 דקות. בסוף, אופים בתנור שחומם ל-180 מע' במשך כ-35 דקות או שהלחם מאוד שחום ויפה. בצבע חום מאוד כהה. מצננים על רשת. הקרום קשה בהתחלה, אבל הוא מתרכך.

7. הלחם הזה כל כך טעים במיוחד עם שכבה עבה של חמאה או איזו גבינה חזקה כמו צ'דר . בתיאבון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה