יום שישי, 13 במאי 2011

אורגנאטו - לחם איטלקי לסנדוויצ'ים


כמובן שיש הרבה סוגים של לחם לסנדוויצים. בטח בכל תרבות אוכל יש את הסוג המיוחד שלהם. ובוודאי סוג הלחם תלוי לא מעט בסוג המצרכים המקומיים ואיזה 'תכנים' הסנדוויץ' אמור לשאת. כך למשל, במזרח אירופה משתמשים בקמח שיפון. הלחם דחוס יותר, כבד יותר, ומאוד טעים. מתאים במיוחד לבצל מתוגן ובשרים כבושים.  בצרפת, לעומת זאת, הלחם הוא יחסי פשוט, וכולל רק קמח לבן מים ומלח... מה שהם מכנים pain ordinaire ז"א לחם רגיל. הוא מתאים להגבינות הנהדרות של צרפת ולחרדל החזק שלהם. 

הלחם שאני מביא הפעם הוא איטלקי במקור עם קריצה לצרפת. יש בו עשבי תיבול (מה שעושה אותו איטלקי), אבל המצרכים הם בהחלט פשוטים יותר כמו לחם צרפתי. הקרום אינו רך במיוחד וזה עושה את הלחם מושלם לכריכים איטלקיים. כך או כך הלחם מאוד, אבל מאוד טעים ומתאים במיוחד לסנדוויצ'ים עם גבינה קשה עם טעם קצת חזק. או לבשרים מעושנים חריפים עם חרדל (אבל לא ביחד, במובן).

מה שצריכים:
4 כוסות קמח רגיל
3/8 כוס קמח תירס גס (פולנטה)
2 כפיות שום גבישי
3 כפיות פטרוזיליה יבש
3 כפיות אורגאנו
3/4 כף שמרים יבשים
2 כפיות מלח
בערך 1/2 1 כוסות מים חמימים

מה שצריכים לעשות:
1. לערבב ביחד את כל המצרכים היבשים כולל הקמחים, התבלינים, השמרים והמלח.

2. להוסיף את המים עם ערבוב תוך כדי עד לקבלת בצק קצת דביק ולא אחיד.
3. לכסות ולתת לבצק להתאחד במשך כ-15 דקות ואחר כך להוציא אותו מהקערה למשטח מקומח קצת וללוש במשך 10 דקות עד לקבלת בצק אחיד,רך וקצת דביק.

4. להכניס את הבצק לקערה משומנת קצת,להפוך אותו כדי לכסות בשכבה דקה של שמן (מונע התייבשות) ולכסות להתפחה, כ- 1/2 1 שעות עד שעתיים. עד שהוא מכפיל את נפחו.
5. להוצאי מהקערה למשטח, וליצור כיכר בגודל תבנית אינגליש קייק. תדאגו לא להוציא אוויר מן בצק כמה שניתן. לשמן את התבנית, ולהכניס את הבצק. 
6. לכסות את התבנית ולתת לו לתפוח עוד פעם עד שהוא עולה על גדות התבנית בערך 1/2 1 ס"מ.

7. לאפות בתנור שחומם מראש ל-180 בערך 35 עד 40 דקות עד להזהבה עמוקה.
8. לצנן על רשת לגמרי לפני שפורסים, אני יודע שזה קשה בגלל הריח המהמם. אבל בכל זאת...
בתיאבון!!!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה