יום שני, 4 ביולי 2011

מסאמן - לחם שטוח אלג'ראי


בוודאי שמתם לב שאני די קופץ ממקום למקום עם המתכונים. לדעתי זה נובע מהנטיה שלי לנסות כל מתכון של לחם שאני פוגש,  ולאמץ אותו לעצמי (אם הוא מוצלח כמובן). בכל אופן, לפני שבוע הבאתי לחם מלא כפרי (בטח אירפאי) ולפני זה לחם קנמון שהוא בוודאי אמריקאי. ולחם תירס מדרום ארה"ב.

היום אני מביא לחם שטוח כמו מין לאפה אבל עם שכבות מאוד עדינות וכמעט מתפורר כמו צ'פאטי הודי. אבל הוא לא משם. הלחם הזה בא אלינו מאלג'יר הוא מאוד טיפוסי בכלל ללחם צפון אפריקאי. המרקם הרך שלו הוא בדיוק מה שצריכים לניגוב של חומוס למשל או של רוטב כל התבשילים מבשר צלוי. במיוחד כבש או בקר. וכמו לחמים אחרים מהאיזור, הוא קל הכנה ומאוד, אבל מאוד טעים ומשביע.

הנה מה שצריכים:
לבצק:
3/4 1 כוס קמח מלא
3/8 כף (כפית מלאה) שמרים יבשים
1 כפית מלח גס
1 כף גלוטן (להשיג בחנויות הטבע)
7/8 כוס (כ-200 מל') מים פושרים
2 כפות שמן זית

לתערובת התבלינים:
3 כפות שמן זית
1 כפית פפריקה מתוקה
1 כפית כורכום
1/2 כפית פלפל חריך (או לפי הטעם)
1/4 כפית מלח גס
שמן זית למחבט

הנה מה שצריכים לעשות:
1. מערבבים את כל החומרים היבשים (הקמח,שמרים, מלח גס, והגלוטן) לפיזור אחיד. מוסיפים את השמן ואחרי את המים ומערבבים לקבלת בצק די גס. לשים במרץ במשך כ-10 דקות (6 דקות במיקסר) עד שהבצק הופך רך,חלק וטיפה דביק. 

2. מכניסים את הבצק לקערה משומנת מעט, הופכים כדי לכסות, ומכסים במגבת מטבח לחה או ניילון נצמד להתפחה קצרה, כ-20 דקות.

3. מוציאים למשטח מקומח מעט ומרדדים לעיגול בערך בקוטר 15 ס"מ. מורחים את תערובת התבלינים על העיגול ומגלגלים אותו כדי ללכוד את התבלינים בפנים. אחר-כך מגלגלים שוב לצורת חילזון. מכסים שוב ל'מנוחה' כ-20 דקות.




4. מרדדים כל 'חילזון' שוב לעיגול בקורט 15 ס"מ. 

5. מחממים מחבט לחום די גבוה עם טיפה שמן זית. כשהשמן מתחיל לעלות עשן, מטגנים כל עיגול כ-2 דקות על כל צד עד שהלחם משחיר, אבל רק קצת.

6. שומרים על צלחת, מתחת למגבת, כדי לשמור על החום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה